top of page

Z korporátu do sveta realít.

  • Writer: mbohac3
    mbohac3
  • Apr 29
  • Čítanie: 3

Updated: May 6




Každý z nás si prechádza obdobím, keď sa zamyslí nad tým, čo vlastne chce robiť, čo mu dáva zmysel a čo po ňom ostane. Moja cesta k vlastnej realitnej značke Bonamente bola postupná, no o to pevnejšia. Nebola to náhla zmena, ale uvedomelý krok, ktorý dnes robím s pokorou, nadšením a hlbokým presvedčením.


Začalo to obyčajným predajom vlastného bytu

Moje prvé stretnutie so svetom nehnuteľností neprišlo z profesionálneho záujmu, ale z osobnej potreby – predával som svoj byt v Bratislave. Ako analytický typ som sa nechcel spoľahnúť len na „pocit“ alebo rýchlu radu z internetu. Potreboval som pochopiť celý proces: od oceňovania, cez marketing, komunikáciu so záujemcami, až po právne náležitosti. Strávil som hodiny štúdiom, porovnávaním a sledovaním trendov.

Na moje vlastné prekvapenie ma tento proces začal baviť. Zrazu som sa pristihol, že pomáham s predajom aj ďalším členom rodiny a známym. Robil som to bez nároku na odmenu – jednoducho preto, že som tomu rozumel, vedel som pomôcť a výsledok ma napĺňal.


Realitná práca popri zamestnaní

Moje primárne zamestnanie bolo stále v korporáte – v stabilnom prostredí, ktoré mi ponúkalo istotu, štruktúru a kariérny rast. Takmer 20 rokov som pracoval som na rôznych klientskych pozíciách v oblasti financií a analýzy dát a hoci som mal výsledky a uznanie, niečo mi tam chýbalo. Práca bola často odosobnená, zameraná na výkon, čísla, ciele... ale málo na ľudí.

V tom čase som už začal spolupracovať s niektorými realitnými kanceláriami popri zamestnaní. Najskôr len ako externista či konzultant pri predaji. No čím viac som sa ponáral do tejto oblasti, tým viac som cítil, že toto je prostredie, kde viem spájať to, čo ma baví: analytický mindset a prácu s ľuďmi.


Po 20 rokoch praxe prišiel čas

Po takmer dvoch dekádach v korporátoch som sa rozhodol. Nie preto, že by som bol nespokojný, ale preto, že som našiel niečo, čo mi dáva hlbší zmysel. Práca realitného agenta nie je len o predaji bytov – je o dôvere. O tom, že niekto zverí svoju životnú nehnuteľnosť do vašich rúk a očakáva, že ho budete sprevádzať procesom, ktorý je pre neho často neznámy, stresujúci a emocionálny.

Tak vznikla myšlienka vlastnej realitnej kancelárie – nie ďalšej v rade, ale takej, ktorá bude iná. Ľudskejšia. Osobnejšia. Založená na pravde a dôvere. Tak sa narodilo Bonamente.


Čo znamená Bonamente?

Bonamente je kombináciou dvoch slov – „bona“ (dobrý, čestný) a „mente“ (myseľ, úmysel). Znamená to teda „s dobrým úmyslom“ alebo „čestne a rozumne“. A presne tak pristupujeme ku každému klientovi.

Začíname ako malá, rodinná realitka. Nemáme flotilu áut ani korporátnu centrálu. Máme však to, čo je často vzácnejšie – príbeh a hodnoty, ktoré žijeme.


Naše hodnoty nie sú frázy

V Bonamente veríme, že dôvera sa buduje činom, nie slovom. Preto sú pre nás kľúčové hodnoty:

  • Pravda – hovoríme veci tak, ako sú. Bez prikrášľovania.

  • Porozumenie – každý klient má svoj príbeh. Počúvame.

  • Rešpekt – ku klientovi, ale aj k hodnotám a potrebám iných.

  • Zodpovednosť – berieme svoje úlohy vážne. Neskrývame sa za výhovorky.

  • Podpora – nie sme len sprostredkovatelia. Sme partneri.


Osobný prístup nadovšetko

Každý klient je pre nás jedinečný. Nehnuteľnosti nie sú len štvorcové metre – sú to spomienky, investície, plány do budúcnosti. Chceme, aby sa naši klienti cítili, že niekto stojí na ich strane. Či už predávajú byt po rodičoch, kupujú prvé bývanie alebo investujú s cieľom zhodnotiť svoj majetok.

Preto si dávame záležať na tom, aby sa "nestratili v systéme". V Bonamente nie ste len ďalší „prípad“. Ste v prvom rade, klient, ktorému chceme pomôcť urobiť dobré rozhodnutie.


Dáta v hlave, ľudskosť v srdci

Moje analytické korene neopúšťam. Práve naopak – dávam im nový rozmer. Dennodenne sledujem trh, spracúvam dáta o predajoch, vývoji cien, konkurencii či návratnosti investícií. V realitách totiž nestačí len mať pocit – treba mať aj dôkazy a čísla.

Ale zároveň verím, že analytická myseľ nie je všetko. Preto v Bonamente spájame dáta s empatiou. Hovoríme tomu:

Ľudskosť v srdci, dáta v hlave.


Začíname – no nie od nuly

Možno sme nová značka, ale nie sme nováčikovia. Roky skúseností, desiatky predajov, reálne výsledky a spokojní klienti sú základ, na ktorom staviame. Bonamente je pre nás nová kapitola, no píšeme ju perom, ktoré sme už dlho držali v ruke.


Čo bude ďalej?

Našou ambíciou nie je byť najväčší. Našou ambíciou je byť najdôveryhodnejší. Chceme rásť udržateľne. Budeme využívať moderné nástroje, dátovú analýzu trhu, ale nikdy nezabudneme, že v centre všetkého je človek.


Možno ste práve na životnom rázcestí a riešite predaj svojej, či kúpu novej nehnuteľnosti. Možno sa len rozhliadate. Nech je to akokoľvek, v Bonamente ste vítaní. S otvoreným prístupom a dobrým úmyslom.

Pretože tak, ako som ja urobil zmenu vo svojom profesijnom živote, chcem aj vám pomôcť urobiť tú vašu – bezpečne, informovane a s dôverou. Ak aj vy veríte, že základom každej spolupráce je viera v pravdu a ľudskosť a tieto myšlienky sú vám blízke, sme tu pre vás.



 
 
bottom of page